سفارش تبلیغ
صبا ویژن

wordpress

هاست لینوکس معمولا براساس زبان برنامه نویسی PHP است . البته میتوان با سایر زبان های برنامه نویسی نیز آن را مدیریت کرد ، اما مناسب ترین زبان برای آن PHP است . سیستم های مدیریت محتوا و فروشگاه سازهای رایگان مثل وردپرس ، جوملا ، دروپال ، open card ، توماتوشاپ ، پرستاشاپ با زبان PHP نوشته شده اند .

برای کسانی که برای اولین بار قصد دارند سایت راه اندازی کنند ، بهتر است از دامنه ir ، هاست لینوکس و سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمایند .

وردپرس یک سایت ساز است که هم میتواند محتوا داشته باشد و هم به صورت فروشگاه باشد و امکانات دیگر . بنابراین  وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای جالبی است که در زمینه سئو نیز موفق عمل می کند . سایت اصلی وردپرس wordpress.org است و wp-persian.com نمایندگی آن است . بهترین روش دانلود ، دانلود از منبع اصلی است .

بعد از ثبت دامنه ، خرید هاست و ست کردن هاست و دامنه با هم از طریق dns ، نوبت نصب سیستم مدیریت محتوا بر روی هاست است . گفتیم که در ابتدا ما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده خواهیم کرد و برای دانلود ، به منبع اصلی آن مراجعه می کنیم.  

نکته : بهترین نوع هاست برای بهره گیری از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، هاست وردپرس است ، زیرا هاست وردپرس بهینه شده برای وردپرس است  . وب سایت های وردپرسی زیادی با استفاده از سرویس های هاست وردپرس توانسته اند بهترین بازخورد را از وردپرس که یکی از حرفه ای ترین و انعطاف پذیرترین سیستم مدیریت محتوا های جهان است دریافت کنند . 

در صفحه اصلی سایت وردپرس بر روی گزینه Get wordpress کلیک کرده و وارد صفحه دانلود وردپرس می شویم و آخرین نسخه وردپرس را دانلود می کنیم ، که یک فایل زیپ حدود 7-8 مگابایتی است . فایل زیپ دانلودی را بر روی هاست extract کرده تا یک پنل مدیریتی در اختیار ما قرار گیرد .

حال محیط مدیریتی وب سایت ما آماده است و ما میتوانیم تغییرات لازم و دلخواه را بر روی آن انجام داده و سایت مورد نظر خود را طراحی کنیم .